Menu

Twee fouten die u moet vermijden bij het inwerken van producten

Heb je je ooit afgevraagd waarom dezelfde onboarding-aanpak in het ene product werkt, maar niet in het andere? Laten we vandaag samen nadenken.

De actieve gebruikersparadox

De “Active User Paradox” werd voor het eerst gepresenteerd in een onderzoek door Mary Beth Rosson en John Carroll, onderzoekers bij IBM, in de jaren tachtig. Het observeren van nieuwe gebruikers bracht destijds onverwacht gedrag aan het licht: gebruikers lazen zelden de producthandleiding. In plaats daarvan begon de gebruiker met het product te communiceren om het uit te proberen, zelfs als dat betekende dat hij bugs tegenkwam die konden worden vermeden door de instructies te lezen.

Hoe de “actieve gebruikersparadox” vermijden?

Om de “actieve gebruikersparadox” op te lossen, moet u onboarding opnemen in de context van de gebruikersreis. Door deze aanpak kunnen nieuwe gebruikers in hun eigen tempo leren, afhankelijk van de gebruikspatronen van hun producten.

Pas het eerste productscherm aan.

Een goed voorbeeld is het eerste scherm in Duolingo. De gebruiker kan kiezen: hij wil slagen voor de intro, of hij beschouwt zichzelf als gevorderd en is klaar om onmiddellijk te slagen voor de test om het kennisniveau van de gebruiker te bepalen.

Plaats gebruikerseducatie in gebruikscontext.

Het team van IFTTT, een applicatie om het werken met verschillende tools te vergemakkelijken, na het starten van de belangrijkste features, doet aan boord voor deze feature. De gebruiker begrijpt dus de waarde die hij zal ontvangen als hij het gebruikt. Hieronder ziet u een voorbeeld van het onboarding van een gebruiker in de functie Ebay Alerts.

Dubbele inmenging

Onderzoekers van de Brigham Young University werkten samen met ingenieurs van het Google Chrome-team om erachter te komen hoe mensen omgaan met beveiligingsdialogen. Ze ontdekten dat 74% van de mensen in het onderzoek beveiligingsberichten voor het sluiten van webpagina’s negeerde. Terwijl een nog groter percentage berichten negeerde als ze video’s bekeken of informatie met andere gebruikers deelden.

Dubbele hinder is een fenomeen waarbij mensen waarschuwingen, aankondigingen en andere berichten negeren die opduiken of iemands huidige taak verstoren.

Aan de andere kant ontdekten onderzoekers dat het weergeven van beveiligingsberichten tijdens natuurlijke pauzes, zoals tijdens videoverwerking, het aantal genegeerde berichten met 50% verminderde.

Hoewel interrupts een ideale manier lijken om ervoor te zorgen dat nieuwe gebruikers belangrijke informatie kunnen zien, bewijst het concept van “dubbele belemmering” dat pop-ups vaak worden genegeerd.

Hoe dubbele hinder te vermijden?

Plaats educatieve berichten nadat de gebruiker de actie heeft voltooid. De Australische The Commonwealth Bank laat bijvoorbeeld op het scherm voor succesvolle betaling duidelijk zien dat deze betaling aan Siri kan worden toegevoegd, waardoor het gemakkelijker wordt om deze betaling in de toekomst uit te voeren.

Gebruik in-product communicatie in plaats van pop-ups. Op Twitter wordt de melding dat het nu mogelijk is om een ​​foto te maken voor een post gegeven als de gebruiker voor het eerst het icoontje met een camera in het venster ziet voor het schrijven van een post.

Gevolgtrekking

Het onboarding van de gebruiker voor een functie is net zo belangrijk als het onboarding van het product zelf. Behoud en, als gevolg daarvan, LTV hangt af van de mate waarin de gebruiker de waarde van het product en de functie begrijpt.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website maken prijs

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html